Autovadītāja nogurums

Autovadītāja nogurums

Autovadītāja nogurums

 

Skaitliski novērtēt tik neviennozīmīgu fizeoloģisku faktoru, kā nogurums, ir ļoti sarežģīti, jo vairāk tādēļ, ka dažādi ārējās iedarbības faktori katru cilvēlu ietekmē savādāk. Fizeoloģiskā stāvokļa vērtējumu var ietekmēt arī automobīļu konstrukcijas īpatnības, kas tieši neattiecas uz izpētes faktoru. Tādēļ visticamāki mums šķiet vērtējumi, kurus dod autovadītāji atbilstoši savām sajūtām un iespaidiem strādājot ar automobīļiem, kas aprīkoti ar vērtēšanai paredzētiem agregātiem.
Piemēram autobuss – vadītāja darba apstākļi smagi. Autobuss apstājas daudzās pieturvietās, pie luksoforiem, un pēc katras apstāšanās atkal uzņem ātrumu. Lai nodrošinātu šādu kustības režīmu autobusā ar mehānisko transmisiju vadītājs maiņas laikā veic vairākus tūkstošus pārnesuma pārslēgšanas, izspiežot sajūgu pie katras pārslēgšanas. Ir gadījumi, kad apstākļu spiesti vadītāji strādā divās maiņās pēc kārtas. Vadītāji atzīmēja, ka nogurums strādājot divas maiņas autobusā ar hidromehānisko transmisiju ir tāds pats, kā nostrādājot vienu maiņu ar mehānisko transmisiju. Tāds ir hidromehānisko transmisiju iespaids uz vadītāja nogurumu.
 

© 2018, SIA "RAAP". Все права защищены.
Hosted by web-design.lv